Je rechten als passagier

 

Deze week ben ik mij eens gaan verdiepen in de rechten die je als passagier hebt bij een taxi rit. De reden dat ik dit ben gaan doen is door een taxi rit van een aantal weken geleden. Deze verliep namelijk niet helemaal volgens verwachting en aangezien een taxi best een duur middel is om je te laten vervoeren, wilde ik het hier niet bij laten zitten.

Een betrouwbaar taxibedrijf zoekentaxi service
Een paar weken geleden ging ik met mijn ouders en vriend op vliegvakantie. We vlogen vanaf Schiphol. Mijn ouders houden vooral van gemak en willen de vakantie in gaan met zo min mogelijk stress. Het idee was om ons per taxi naar Schiphol te laten vervoeren, vanaf Zwolle. Enthousiast ging ik op zoek op internet en stuitte al snel op een taxibedrijf en die kon ons voor een redelijk bedrag naar Schiphol rijden. Op de site staat vermeld dat ze een goede service zeer belangrijk vinden. Ik kon precies doorgeven wat de gewenste ophaaltijd was. Ze garanderen een goede rij ervaring in luxe uitgevoerde auto’s mét airco. Meer ontspannen kon de vakantie niet beginnen! Of toch wel?

Hoezo airco en op tijd komen?
We hadden doorgegeven dat we graag om half 12 wilden opgehaald worden. Uiteindelijk kwam de taxi pas om 12.05 uur aanzetten! Gelukkig hadden we genoeg marge ingecalculeerd, maar dit is niet netjes. De chauffeur bood wel zijn excuses aan, maar kon ook niet echt een goede verklaring geven waarom hij nu te laat was. Die dag was het behoorlijk warm, maar helaas, geen airco! De chauffeur vertelde ons doodleuk dat die al een maand kapot was, maar er nog geen tijd geweest was om de taxi naar de garage te brengen. Oké, ik waardeer de eerlijkheid van deze man, maar een maand al kapot en nog niets gedaan? Dat is toch geen service. Bezweet, maar wel op tijd kwamen we aan op Schiphol en toen kon dan echt de vakantie beginnen.

Wat kun je doen?
Na onze heerlijk ontspannende vakantie, ben ik bij thuiskomst eens gaan kijken naar de rechten die je hebt als passagier. Al snel kwam ik op de website van de geschillencommissie terecht, waar ook uitspraken gedaan worden over klachten in het taxivervoer. Ik ben een soortgelijk geval tegen gekomen en zij krijgen een kleine vergoeding terug op de rit. Ik overweeg ook om een klacht in te dienen. Niet eens zozeer om het geld, maar als interessant experiment. Wie weet wat het oplevert!

Terug naar het overzicht

Utrecht - Schiphol

Vanaf € 65,-
Nu reserveren

Nieuwegein - Schiphol

Vanaf € 65,-
Nu reserveren

Ijstelstein- Schiphol

Vanaf € 70,-
Nu reserveren

Vianen - Schiphol

Vanaf € 75,-
Nu reserveren

Bilthoven - Schiphol

Vanaf € 75,-
Nu reserveren

Houten - Schiphol

Vanaf € 75,-
Nu reserveren